» Tisdag (2/2) (3 dagar kvar) Vilken dag! :O värd att läsa :P

»hejjjj :D vilken dag säger jag bara :P

vakna och fixa mig som vanligt sen iväg till skolan, mamma sjutsa mig. skolan var rätt nice. engelska, sv (film, lunch, musik och idrott hahah jag sa grattis på födelsedagen per i högtalarna  . efter idrotten så var det ju en halvtimme till bussen gick. (nu till det som är värt att läsa (lit iaf ) ) då ringde morfar och sa jag kan sjutsa dig hem. jag blev ju super glad men jag tänkte ju inte direkt på att han inte hade fyrhjulsdrift på bilen och det är rätt igentäppt på vägen om man säger så   så han hämta mig då. och det gick bra ända till backen vi körde in och det gick bra tio meter då fastna vi men kom loss (skulle sagt direkt att det inte var lönt men det är lätt att vara efterklok) aja vi fortsatte men fastna igen. han titta på mig och sa du jessica vi fastna nu. haha aja vi satt där då och försökte komma loss men det gick inte. så jag ringde till mamma och sa att vi hade fastnat och så, så hon körde från jobb. ringde även mormor och sa att vi fasnade. hon sa ja det var det jag sa det var en jävla dum ide att han skulle ut! aja mamma kom så småningom och hjälpte oss och efter en massa skottning och lite backning med bilen börja det likna nått och när det var ca tjugo-trettio meter kvar kom gustavsson/cuba och drog bilen bak den sissta biten. so så mamma sa till morfar nu kör du hem jessica och jag kommer upp med denna bilen det är lungt. så han körde hem och vi körde runt för att ta det andra hållet. och vi kom upp men det var precis det är sjukt mkt snö och det blåser igen på en sekund ju. när vi väl var hemma ringde vi pappa och sa att han inte kommer komma upp om dom inte kommer och plogar (han har inte fyrhjulsdrift på jobbebilen) han bara jaja vi hörs när jag är i svedala. efter stunds tv ringde han och sa jag är vid statoil nu. så vi ringde morfar och fråga om bilen kunde stå där under natten. och det kunde den så jag och mamma fick ut igen och plöja oss ner för backen och köra till morfar och mormor. vi tog ut alla pappas jobbegrejor och in i den andra bilen sen körde vi hem och kom till backen och det hade blivit ännu värre men vi försökte och pappa bara det går inte mamma och jag sa i mun på varann jo det går och det gjorde det väl hemma igen så var vi väldigt trötta !! det tog två timmar att få loss bilen för det första och sen allt annat ovan på det. så nu sitter jag här !!!

omg det blev mkt text :P men den är värd att läsa :D :P

haa det gött!!!

 här kommer lite bilder på pållarna och mig och maja i helgen D:






























































Så kommentera nu då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0